Page 15 of 15 FirstFirst ... 5131415
Results 281 to 298 of 298

Thread: Surströmming Dalahästar och snus?

Jag brukar säga såhär, must, glögg och ja egentligen allt annat som jag trycker är bra med julen kan man legitimt börja med redan i oktober.
    Julshopping och handla julklappar kan man däremot inte göre fören December.

Min sambo tycker jag är ganska orättvis

Jag måste hålla med om att julmust får man inte dricka först än i december, och till tjugondag knut! Från och med att man julpyntar till dess att granen åker ut.

Att baka en pepparkaksdeg är ett brott mot mänskligheten. Man ska ha den i kylskåpet under hela julen och göra små utgrävningar med tesked.

Julshopping kan man ju inte börja med innan december. Det ska ju sparas till sista veckan innan jul. Om möjligt helst dagen innan.

Julshopping ska helst göras på macken 2 timmar före julmiddagen. Att pynta är okej i olika vågor: att sätta upp adventsstakar är okej i hela december, tomtar, träd och whatsit ska göras dan före jul, inte tidigare, för då är man störig. Pepparkakor, glögg och julmust är bannemig alltid okej, men att baka pepparkakor själv är inte riktigt okej före lucia. Eller? Är lite avis på Stefan, som har en unge som han kan använda som ursäkt för att göra allt roligt barnsligt!

Jag har en kollega som brukar sätta upp sitt julpynt redan i oktober. Det roliga är att alla hans grannar gör det också, som om de bara väntar på att någon ska börja. Roligt sånt där, mänskligt beteende.

Quote Originally Posted by ischa View Post
    Julshopping ska helst göras på macken 2 timmar före julmiddagen. Att pynta är okej i olika vågor: att sätta upp adventsstakar är okej i hela december, tomtar, träd och whatsit ska göras dan före jul, inte tidigare, för då är man störig. Pepparkakor, glögg och julmust är bannemig alltid okej, men att baka pepparkakor själv är inte riktigt okej före lucia. Eller? Är lite avis på Stefan, som har en unge som han kan använda som ursäkt för att göra allt roligt barnsligt!
    En av de finare fördelarna med att ha barn är att det är helt legitimt att leka med fåniga saker!
    Än så länge så kan jag mest bara krypa ikapp med min dotter men tiden kommer när man får bygga snökojjor och pilbågar osv..

jag ser bara fram emot dagen då det är okej att bygga lego igen! världens bästa leksak!

håller med om legot, nått man ser fram mot!

Det är ALLTID okej med Lego! Köpte mig ett nytt packe senast igår.

Lite synd att ingen unge i familjen än så länge varit nämnvärt intresserad av Lego, men det betyder ju bara att jag har en bra ursäkt att ha det kvar några år till.
    Quote Originally Posted by TrystanGST View Post
    The secret? Practice, and a desire to get better. A little talent goes a long way, but as long as you're open to advice, you can do amazing things.

Quote Originally Posted by SkelettetS View Post
    håller med om legot, nått man ser fram mot!
    mmm jo ända tills man på vartannat steg man tar får en obeskrivlig smärta ifrån foten för att det ligger ett minfält av lego över hela lägenheten, man säger då till att det är dags att städa.... svaret: de bitarna ligger inte i mitt rum... mummel.

Men annars mycket roligt ja.

ja jo tänkte faktiskt på detdär med att trampa på legot när jag skrev inlägget, man kommer ihåg hur päronen svor över detdär hoho

Päronen? Har du inte själv svurit över att kliva på dem eller, ännu värre, ha satt knäskålen i dem i ivern efter att hitta den där perfekta biten, då har du nog gjort något fel

Och tja, tråden.

long time no see denna tråden! shit vad tiden går!
    men jo, har lite mer erfarenhet av att trampa på lego nu, och briotåg också för den delen inte heller så trevliga att trampa på

Nej samt playstation kontroller kan vara ganska osköna också, men inte i samma skala som lego eller brio tåg

Var länge sedan denna tråd var i bruk
    work is boring when it gets in the way of my painting.

Kontroller är ju allmänt onajs,inte bara för att de gör ont.
    Men ont som fan gör ju också förrymda små plastbitar, typ svärd som fastnar i foten.

Senast 2012! Ohherre! Tiden går nåt så fruktansvärt fort! Märks att det svenska CMoN communityt växer och frodas.

Threadnomancy? Necrothreading? Vad är termen för det jag gjorde nu för tiden? :P