Surströmming Dalahästar och snus?

Jag kastade ihop en beta banner för eventet vad tycks
paintjam1TEST.gif

Kretcher

Active member
Underbart :) jo jag kan tänka mig att träffas ngn stans och måla, vet inte så många ställen i stockholm men antar att Dragons någonting vad den butiken nu heter kan man sitta i om de har öppet. annars ngn annanstans?

grefven

New member
Kan nån rekommendera nån web shop som är billig och bra med ett bra urval av miniatyrer? :) Det behöver inte nödvändigtvis vara en svensk, men gärna inom europa så man slipper skatt/tullavgifter.

grefven

New member
Synd bara att de är så sjukt dyra! De ligger på det dubbla priset än många andra. Sen är det ju en klar fördel att det är säkrare och går betydligt snabbare (2-3 dagar än 3-4 veckor!).

Ett tips för er som gillar att måla. Det finns ett slimmat urval kvar av sjukt billiga Confrontation figurer. Jag fick mina för 20 kr/st.

http://www.figurspel.se/figurspel/franska_metall_figurer

Chrome

New member
Synd bara att de är så sjukt dyra! De ligger på det dubbla priset än många andra. Sen är det ju en klar fördel att det är säkrare och går betydligt snabbare (2-3 dagar än 3-4 veckor!).

Ett tips för er som gillar att måla. Det finns ett slimmat urval kvar av sjukt billiga Confrontation figurer. Jag fick mina för 20 kr/st.

http://www.figurspel.se/figurspel/franska_metall_figurer

Det där luktade förvisso recasting lång väg...

grefven

New member
Jag tror inte det. Det är i förslutna blisters och kort medföljer, och det är bra kvalité på dem jag har tittat på (inte samtliga). Jag är ingen expert, men jag skulle säga att de är av samma kvalité som resten av min samling.

Chrome

New member
Kollade igen, missade förut att de hade 'antal i lager' per figur, först såg jag bara listan plus "Ange även hur många du vill ha av varje."... Makes a bit more sense now. :)

grefven

New member
Ett annat bra tips kan vara www.gamemaniacs.se - Inte alls lika bra priser som på figurspel.se, men ett bättre urval (även om det börjar tunnas ut lite nu), och det är 50% av ordinarie pris. Helt värt att kolla om man samlar/gillar måla Confrontation!

Kretcher

Active member
Among blir det något event i Stockholm efter lincon? I vilket fall så är mitt namn john engstrand om det är någon som vill nå mig utanför detta formu kan ni skicka ett mail till john.engstrand@gmail.com
Då vi ändå är inne på detaljer om ni träffar mif i RL så har jag några år på nacken nummera och har slutat diskuttera min ålder :). Ska orka lägga upp en bild på mig så att de som eventuellt kommer till lincon faktiskt kan känna igen mig. KOmmer ngn dag när jag har tid att leta fram en...

Ser fram emot lincon och ett eventuellt painting jamm i Stockholm inom en snar framtid.

Det kommer att bli ett event i huvudstaden fredagen efter lincon, men även målande under Lincon dock inte som något arr. jag har inte fått lokalen 100% bekräftad än men det ska nog inte vara några problem. Jag skriver upp dig på deltagar listan Kretcher.

Kretcher

Active member
Hej alla, kan meddela att Lincon var roligt och har nu träffat Among "på riktigt". Han har fått mig att köpa Malifaux figurer, ett roligt spel måste jag säga och en del roliga figurer. Dock var några av de som jag fick dåligt gjutna på vissa delar av figuren.

Har dock påbörjat att måla dem och lagt upp bilder under min WIP tråd "kretchers corner", samt bilder på wolfen figur som jag påbörjade på Lincon tillsamans med AmongTheWay. Bara metal detaljerna är påbörjade där.

Gå gärna in och titta om ni nu inte har kommit dit. http://www.coolminiornot.com/forums/showthread.php?44888-Kretcher´s-corner

Föresten hur blev stockholms eventet? tråkigt att jag inte kunde vara med.

/John

Last edited:
Det var sjysst men vi blev bara tre personer till slut vilket var mycket färre än jag räknat med men vi hade mycket trevligt och lärde oss massor

Kretcher

Active member
Ska verkligen försöka komma med nästa gång det blir något. Föresten vilka figur målnings tävlingar/event finns det i Sverige som ni brukar gå till. kanske ska åka på någon sådan och träffas. Om det nu finns några. har dock för mig att skel har nämnt någon form av tävling/evenmang...

ischa

New member
grabbar och flickor, gw-butikerna har just nu målartävlingar!
jag tänker själv ställa upp i gw butiken i gbgs tävling och anser att ni borde göra det ni också! skulle vara kul att se några alster irl, så att säga=)

SkelettetS

New member
hmm, misstänker att jag missat denna tillställning. aja. får mest ångest av gw affärer ändå så... ;)
annars blir det nog modell göteborg (4-5? september) och c4 open i malmoooe i oktober. eller jao, hoppas på minst en av dessa iallafall.

ischa

New member
Sista inlämningsdag på lördag! single mini finecast. Lämna in något SkelettetS, min Balin vill ha lite competition;)

SkelettetS

New member
shitt finecast alltså? där sket sig det. bummer! har ännu inte införskaffat någon sådan. hur länge finns de för display där? skulle gärna se ditt underverk :)

Back To Top