Surströmming Dalahästar och snus?

nox

New member
Man tackar Skelettets och pate (i huvet uttalar jag det på engelska som "päjt" inte som svenska paté, vet inte hur du har tänkt :p). Har kollat in era paintjobs och måste säga att de är riktigt bra! Får väl se om man vågar slänga upp nått själv i framtiden :]

SkelettetS

New member
intressant tanke, jag tycker vi kör på paté. det låter mest (t)roligt :D
klart du vågar slänga upp dina grejer, halva nöjet med cmon är ju att få sina 40h paintjobs nedtryckta till avgrunden av bittra folk som röstar "1" på allt de ser här haha...

nox

New member
Haha okej från och med nu läser jag det som paté :D

Jo när jag väl har gjort ett 40h jobb så.. :p nä men jag har en liten guube som kanske börjar närma sig klar inom en snar framtid (dock inte den närmsta månaden eftersom jag kommer spendera den i Thailand(vilket också borde vara med i den här tråd titeln, för vad är väl mer svenskt än att resa till Thailand nuförtiden)).
När den väl är klar förväntar jag mig en hel del 1or eftersom det är det första jag målat på sisådär 10 år. :D

pate

New member
Haha, paté brukar vara det populäraste uttalet. Dock så är pejt det korrekta! Det har sitt ursprung i en gammal diskussion där jag och en kompis fundera på vad Putte kunde heta på engelska. "Pate!" utbrast han med viss ironi, oavsett så var en klassiker född:p Om du inte målat på länge är du i bra sällskap nox. Jag är 27 och kom igång igen i höstas, innan det målade jag min sista mini för en sådär 13 år sen:p En av mina gamla gubbar har f.ö. ramlat fram! Tror jag kommer posta den sen. Dock så var väl highlights i stort den enda "teknik" jag kände till då:p

phreak0

New member
lever den här tråden fortfarande?

har inte postat något alls på århundraden känns det som, kanske är dags igen nu när jag har lite nytt att visa.

SkelettetS

New member
känns som den här tråden aldrig kommer dö riktigt, rätt vad det är så kommer det in någon tjomme och postar.

gjorde själv ett liknande avbrott innan jag satte igång att måla igen, hobbyn var död i sådär 13-14 år. då var det grenadier och fantasy warriors som gällde...

ja se till att posta på för bövelen ;)

phreak0

New member
jag tappade lite lusten när jag inte vann i the fang, sånt som händer.

har ju en drös gobbos och en jätte som har fått sitt ansikte målat (ser riktigt okej ut faktiskt).

har dessutom lite Warmachine/Hordes och Hell Dorado figgar att måla och fota.
en vettig bild på Necrosius och lite escher gangers kanske kan ge mig en boost på sidan.

SkelettetS

New member
aye formsvacka kan hända den bästa.
coolt med helldorado, har endel riktigt grymma modeller, trevligt att annat företag kör igång produktionen inom kort :)
och jätten ser man ju fram emot hehe

nox

New member
Tjenahej! Jag har en liten fråga som någon här kanske kan svara på, vad använder ni för att få bort färg från metallfigurer? Jag läste någonstans att det fanns ett bra medel som hette nått med "Green" men det var från Storbritannien så jag vet inte om man kan få tag på det här i Schweden. Tack på förhand!

Avelorn

Sven Jonsson
Finns väldigt bra medel på närmaste färgaffär som är miljövänliga. Jag använder ett som helt enkelt heter "Färg bort" eller RemovAll. Har hört att vissa använder Yes Powerspray eller vad den heter. Ungsrengöring funkar annars också.

Chrome

New member
Finns väldigt bra medel på närmaste färgaffär som är miljövänliga. Jag använder ett som helt enkelt heter "Färg bort" eller RemovAll. Har hört att vissa använder Yes Powerspray eller vad den heter. Ungsrengöring funkar annars också.

Yes är helt sjukt bra på färg.Kände mig otroligt skeptisk till de eftersom det ändå var en "hushållsprodukt" men en sak är säker, jag lär torka bänken både en och två gånger efter att jag använt det medlet at städa med nu efter att jag sett vad det gör. XD

puug

New member
hejsan jag e sprillans ny i detta forum,både när det gäller målning och forum, jag hade en liten fråga angående målning, finns det någon dåld regel på hur man målar efter man har grundat, om man ska börja med metall eller med dom mörka färgerna först eller dom ljusa, fattar ni inte vad jag menar så e det helt okej..lol.

mvh puug

Back To Top