Dat is waar, Nederlands is heel moeilijk. Veel regels, veel uitzonderingen, verborgen grammatica, vreemde zegswijzen etc etc.
Das waar, volgens mij zijn we de enige taal met een "groen boekje", en een klein groen boekje waar de laatste spellingsregels in staan. (1056 paginas, iedere paar jaar een nieuwe spelling en dus een nieuw boekje)
En dan ook nog een woorden boek met alle woorden (natuurlijk ieder jaar een herziene versie)...
Ook leuk, sommige van de klanken in het nederlands zijn bijna niet uit te spreken in andere talen, probeer eens Scheveningen te zeggen.
(Fun for everyone, try saying Scheveningen. If you've chaved your throat, you've done it right XD)
een andere tip is om een film te kijken met nederlandse ondertitels, of een nederlands gesproken film met nederlandse ondertiteling
Het kan soms heel nuttig zijn om iets te horen en tegelijkertijd te lezen.
Als je wilt, kan ik mijn vader ook vragen om een paar tips, hij geeft les op een middelbare school, nederlands, en vroeger ook duits (dit zijn allebei germaanse talen en werken dus
bijna hetzelfde)
Op het internet staan ook allerlei cursussen en oefeningen. ik zou zeggen, kijk rond, als je vragen hebt horen we het wel

(
http://www.cambiumned.nl/extraoefeningengrammatica.htm gratis oefeningen op Basisschool tot Middelbare School (Elementary - Highschool) de termen worden niet heel duidelijk uitgelegd, maar de oefeningen zijn vrij overzichtelijk)
Nog zo'n woord,
"vrij"... ik kan zo al 4 betekenissen bedenken
Vrijheid (freedom)
redelijk/behoorlijk (quite)
neutrale versnelling (neutral gear)
vrijen, de liefde bedrijven (to make love)
Succes ermee
Grappig ook om te zien dat er toch nog aardig wat Nederlandstaligen hier rondhangen.
Maar nu ga ik mij toch wel afvragen of er ook iemand ergens in de buurt woont...