Surströmming Dalahästar och snus?

Kretcher

Active member
Ogre låter som en bra ide, jag har inte målat så många lite större figurer, tror att jag letar reda på en imorgon så blir det gjort, har en vän som har målat Ogre han kanske har ngn omålad kvar annars blir det ett besök i affären.

DannyBoy2k

New member
Mitt schema kan beskrivas som ett härke, fördelen med det är dock att jag kan bestämma vilka dagar jag inte kan bli inringd på.

Ok....så, då uppstår frågorna, varför har du en kastrerad rentjur i ditt schema, och vad den för sig där?

Kretcher

Active member
Jo det kan man göra :) eftersom jag inte han med idag så får jag väl vänta... har saker att måla så det är ingen brist på den fronten.

Kretcher

Active member
Hej, några som vill gå ihop och köpa en box med ogres och måla en var? blir väl ca 60 kronor per person. Det är 6 stycken figurer för ca 260 kronor. Plus att de sedan ska skickas av den som köper dem (jag kan göra det) och sedan lite frakt kostnad. inte allt för mycket borde gå att skicka med ngn form av vanligt kuvert. Vore roligt att testa detta.

SkelettetS

New member
kretcher jag gillar också idén, förslag på andra modeller atw? nånting som man i paink kan avverka på en sittning, heh...
jag kan gå med på allt utom space marines tack!

SkelettetS

New member
jo visst finns det trevliga wyrd och helldorado! min tanke var dock att alla skulle måla typ en liknande, hyfsat dertaljfri modell i ett regimente, men detta funkar ju kanske också. kör på :)

Kretcher

Active member
Har tittat lite på modellerna och antar att vi ska välja vilken "typ" av lag som vi ska måla så att det vi gör kan säljas som en enhet om vi fortfarande ska göra det? Många roliga figurer att välja emellan.

ischa

New member
ytterligare en göteborgare här!
har ganska fullt upp med tentor och gd-projekt just nu, men hålls det painting jam på wizard-games är jag mer än sugen på att hänga på=)

Chrome

New member
Satt och pratade med Tommie Soule lite för ett tag sedan, han gör gärna ett gig i sverige så länge det går runt för honom. Med resor och allt skulle hans utlägg hamna på ungefär 6k svenska för en tripp till karlstad och tillbaka med landning i gbg då, skulle det vara som så att vi kan skippa resan till karlstad för honom och hålla eventet i gbg skulle det ju dra bort en del av kostnaden iallafall. Då är inte boende inräknat förvisso men det går alltid att lösa. Vore ju faktiskt ashäftigt om vi vore ett gäng stort nog för att kunna dra ihop något sådant, speciellt eftersom vi har en så bred variation på kunskaperna som vi har. :)

SkelettetS

New member
hade varit ascoolt att rocka hit tommie! en lite festligare lokal än WG kanske hade varit på sin plats då.

ischa, nu blev jag nyfiken, vilket gd ska du till och vad jobbar du på? :)

ischa

New member
Gd Uk blir det allt, om allt går rätt. Är halvklar med en zombie-giant "dr frinkelsteins moster". Kommer nog upp bilder på cmon i slutet av mars. Utöver det blir det en land raider och en single mini i någon kategori.

Beroende på när allting hålls kan ju nya tomb kings ha släppts, kan bli ruggigt rolig modeller!

SkelettetS

New member
trevligt! själv drar jag till tyskland i augusti med en squad och ett regimente.
ser fram mot bilder sen då. hade vart kul att se det irl med ;)

ischa

New member
låter härligt! föredrar england då man kan ha det som ursäkt för att ta en vecka i london, min absoluta favoritstad!
bor du i gbg så borde ju inte det vara något problem;)

Kretcher

Active member
Lycka till på GD, om något år kanske jag får möjligheten att åka och titta. kvalitetsmässigt ligger jag för långt efter och troligen inte tiden att bli så bra heller :)

Blir spännande att se era bidrag framöver.

SkelettetS

New member
yeah jag hoppas jag kan matcha. blir nog mitt första och sista gd besök, finns betydligt mer trevliga modeller att pyssla med utanför gw's range, så det får bli andra konvent i fortsättningen. kännde dock att jag måste uppleva gd en gång heh. passar på att ta semester i germany också då jag har en polare som bor där, så det passade bäst.

ska vi försöka oss på att bestämma en helg gott folk?

Kretcher

Active member
För er som åker på Lincon så ska jag vara där i år. Dock för att spela lite brädspel, men tid att träffas tas gärna om någon av er är där då.

Back To Top