Surströmming Dalahästar och snus?

SkelettetS

New member
inget 'con för min del, mitt intresse i figur- och brädspel är... begränsat. eller det har nog mest rationaliserats bort ur mitt liv pga tidsbrist. händer väl att man kör twilight imperium nån gång i månaden kanske men thats it.

Sorry att jag inte haft så mycket tid på sistone att vara aktiv här, men även jag kommer att vara på Lincon. Jag kommer att jobba med killarna från Gamemaniacs och dema Helldorado så kom gärna förbi där.

Kretcher

Active member
Då syns vi där, samt att jag aldrig har testat helldorado så det kan vara intressant att titta på det också.

ischa

New member
Den här tråden kan definitivt må bra av en bump!

Några vidare planer angående den däringa painting-jamen? (hihi, sylt)
Har lagt upp min jätte, bilder blev ganska crap, och jag funderar fortfarande på det där med flera bilder i en och photoshop. Några tips?
http://www.coolminiornot.com/276343

SkelettetS

New member
misstänker att painting jam (mmm...jaaam...gaaaaaghgh) kommer rinna ut i sanden, svårt att pricka in när man har jobb, barn och bor i olika delar av landet. om inte annat så ta med jätten till modell göteborg, det är i september om jag inte minns fel. där behövs det mer miniatyrmålare, ska själv dit för första gången i år.
ipms göteborg

gillar konverteringen skarpt, nice use of skaven abomination bits! hur kvalitéen på målarjobbet är vågar jag dock inte svara på riktigt, somsagt halvbra bilder. skaffa ett fototält! (eller ta med den till masthugget, lol.)

ischa

New member
hoho, ingen användning av skaven bits inte! det som inte är från giant-boxen är skulpterat! indeed, bilderna var horrible, men hade inte annat än dagsljus att jobba med! masthugget är ju bara en spårvagn bort, men vad finns på masthugget?

SkelettetS

New member
doh! fel av mig, kollade inte tillräckligt noga. trodde det var den metallarmen som finns i den lådan. aja.
vad som finns i masthugget? jag naturligtvis :smile-big:

Kretcher

Active member
Får se hur det ser ut, Skulle kansek kunna komma ner till Modell Göteborg för att träffa lite folk och ta med sig det någon figur. Har aldrig varit till någon form av tillstälning som detta och det skulle vara roligt att träffa fler av er.

Föresten Amongtheway hur arbetar du under Lincon? kommer du att ha någon tid över att träffas utöver att man kommer förbi och terroriserar ditt demo arbete runt Helldorado?

Även jag tror att vi kommer att få skippa ett paintingjam pga att vi aldrig kommer att enas om en tid, synd då det vart grymt skoj och lärorikt. Kretcher, jag kommer att jobba under hela lincon men kommer själv att lägga upp mitt schema så jag kan vara ledig rätt mycket, så jag tycker vi bokar en massa timmar och målar ihop.

Kretcher

Active member
Det vore riktigt roligt att sitta ner och måla lite tillsamans, Jag kommer vara på Lincon från Torsdag till Lördag kväll. Behöver sedan åka hem till familjen. Du får gärna återkomma med när du har tid under denna period så ser jag till att jag har tid då :)

Iateyourbanana

New member
*mummel mummel mutter*
.. att allt ska vara ett halvt land eller mer bort jämt... alldeles för jobbigt att transportera sig själv ju...

Kretcher

Active member
Västerås är ganska nära till Stockholm, det finns en förening här som vi skulle kunna träffas om vi hittar någon gång som vi är några som kan träffas.

Iateyourbanana

New member
@ATW
står ju rätt fint på min lilla profil här till vänster, men jag kan säga det ändå; jag bor i Uppsala. Pluggar där.
Så Västerås/Sthlm låter ju något mer lokalt för mig^^

Kretcher

Active member
Jo något roligt måste ske på baksidan av Sverige också :)
Jag tycker dock att vi ska försöka att ha 2 tillfällen per år, ett i Stockholm/västerås och ett i göteborg/kalmar och sedan får vi se vilka som kan komma. behöver igentligen inte vara mer än 2 för att man skulle kunna köra, behöver inte vara att alla alltid ska kunna.... Då kanske det blir av. vem vet :)

Back To Top